Mobiele Flexitaria

Mobiele Flexitaria In 2050 zijn we met 9 miljard mensen op aarde. Als iedereen vlees eet hebben we tegen die tijd twee aardbollen nodig om in ieders behoefte te voorzien. De oplossing is dat mensen vlees een of meerdere dagen per week verruilen voor een plantaardig initiatief. Daarom is Natuur & Milieu de campagne ‘Ik […]

Switch now

Realisatie van klimaatdebatten onder leiding van Ali B Switch Now is een initiatief van de HIER klimaatcampagne en Ali B. Switch Now biedt jongeren in Nederland een podium om hun stem te laten horen over het klimaatprobleem. Het project bestaat uit een aantal onderdelen: de klimaatrap ‘Switch now’ geschreven door Ali B, waarbij leerlingen het […]

Sprankelplekken

Projectbegeleiding en realisatie van 25 Sprankelplekken Koningin Beatrix was in 2005 vijfentwintig jaar beschermvrouwe van Jantje Beton en ze vierde haar Zilveren Regeringsjubileum. In dit kader heeft Jantje Beton nagedacht over een passend cadeau. Een combinatie van spelen, kunst en een belangrijke buurtfunctie. Samen met kunstenaar Jos Spanbroek is het idee ontstaan van de Jantje […]

Klimaatstraatfeest

Projectbegeleiding Nationaal Klimaatstraatfeest Met het Nationale Klimaatstraatfeest viert heel Nederland feest voor een beter klimaat. Honderden straten zijn vanaf oktober 2008 aan de slag om energie en geld te besparen. Piet Paulusma bezoekt elke week een straat voor de opname van Piets weerbericht. De 500 straten die de meeste klimaatpunten hebben verzameld krijgen een straatfeest […]

Telegraaf publieksprijs

Ontwikkeling en uitvoering van een speurtochtenconcept In 2011 is Natuurmonumenten een samenwerking gestart met de HEMA. Deze samenwerking heeft geresulteerd in een hele leuke productlijn waarvoor BZEVEN een bijpassend speurtochtenconcept heeft ontwikkeld. Het idee hierachter is simpel. Verdeeld over een aantal categorieën (knutselen, spelletjes, kennis en survival) is een aantal opdrachten te downloaden. Je kunt zelf bepalen […]

Heel NL danst

Projectbegeleiding Heel NL danst In 2003 is een campagne gestart om Nederland in beweging te krijgen. Ongeveer 50% van de Nederlanders haalt de norm, een half uur per dag bewegen, niet. Daarnaast willen ze de boodschap overbrengen dat bewegen gezond en leuk is. Om deze campagne te ondersteunen heeft het Nederlands Instituut voor Sport en […]